Digital marketing as a tool for sales on platforms in the entrepreneurs of tumbes, 2020

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35319/puntocero.202346200

Keywords:

digital marketing, flow, loyalty, feedback, functionality, sales

Abstract

The main objective of this research is to “Determine the influence of digital marketing on sales in RR.SS. among the entrepreneurs of Tumbes in the year 2020”. Regarding the methodology, the type is explanatory correlational. The approach is quantitative with a nonexperimental design and cross section. A questionnaire addressed to the sample that is made up of 60 entrepreneurs is used as an instrument. The results show that the degree of influence is “good”, with 87% regarding sales, while 10% classify it as “regular”. In addition, only a frequency of 3 entrepreneurs considered it “excellent”. It is concluded that there is an influence of digital marketing on sales in RR.SS. among businessmen tumbes.

Author Biographies

Karl Vladimir Mena Farfan, Universidad Nacional de Tumbes

Peruano. Docente Universitario, Licenciado en relaciones públicas, Maestro en Administración y Gestión Empresarial, Maestro en Administración y Marketing, Segunda Especialidad en Gestión Pública y Gobernabilidad, y Doctor en Comunicación social.

Claudia Mendoza Saldaña, Universidad Nacional de Tumbes

Peruana. Licenciada en la carrera profesional de Ciencias de la Comunicación, colegiada en el año 2023 de la Universidad Nacional de Tumbes

Lynley Mylena Santos Cornejo, Universidad Tecnológica Latinoamericana

Peruana. Ingeniero de Sistemas y Computación, Bachiller en Ingeniería en Computación e Informática, estudiante de la Carrera de Pedagogía (Universidad Tecnológica Latinoamericana – México), Egresada de la Maestría de Administración y Marketing y de la Maestría en Investigación y Docencia Universitaria.

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Digital marketing as a tool for sales on platforms in the entrepreneurs of tumbes, 2020

Published

2023-07-02

How to Cite

Mena Farfan, K. V., Mendoza Saldaña, C., & Santos Cornejo, L. M. (2023). Digital marketing as a tool for sales on platforms in the entrepreneurs of tumbes, 2020. Revista Punto Cero, 28(46), 77–94. https://doi.org/10.35319/puntocero.202346200

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