The reputation of Spain in Europe as a central axis in the planning on the country brand image: The case of Germany, France and Great Britain

Authors

  • Ana Belén Fernández Souto Universidad de Vigo
  • Montse Vázquez Gestal Universidad de Vigo
  • Juan Corbacho Valencia Universidad de Vigo

DOI:

https://doi.org/10.35319/puntocero.20163381

Abstract

This article is the result of investigation developed by the authors under the object of study of the brand of Spain, where it tries to be stated how the reputation of the Spanish country is from the analysis of the main European newspapers. The informative treatment that the newspapers of France, England and Germany do about Spain it allows to obtain information of reputation that they influence in the international image that is had of this country and allows to reflect on the values to be emphasized in the planning and improves of its brand.

Author Biographies

Ana Belén Fernández Souto, Universidad de Vigo

Licenciada y doctora por la Universidade de Vigo en Publicidad y Relaciones Públicas. Vinculada contractualmente con la Universidade de Vigo desde el año 2000. Experta en relaciones públicas, protocolo y comunicación internacional.

Montse Vázquez Gestal, Universidad de Vigo

Licenciada en periodismo por la Universidad de Navarra y doctora por la Universidade Complutense de Madrid. Experta en creatividad publicitaria y estrategias de comunicación.

Juan Corbacho Valencia, Universidad de Vigo

Licenciado y doctor por la Universidade de Vigo en Publicidad y Relaciones Públicas. Experto en relaciones públicas, protocolo y comunicación internacional. Actualmente es Vicerrector del Campus de Pontevedra en esta Universidad.

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La reputación de España en Europa como eje central en la planificación de la imagen de marca país: El caso de Alemania, Francia y Gran Bretaña

Published

2016-12-02

How to Cite

Fernández Souto, A. B., Vázquez Gestal, M., & Corbacho Valencia, J. . (2016). The reputation of Spain in Europe as a central axis in the planning on the country brand image: The case of Germany, France and Great Britain . Revista Punto Cero, 21(33), 24–34. https://doi.org/10.35319/puntocero.20163381